Marraskuu
01.11-2011 Apurunko alkaa olla valmis. Nyt taas tuumaillaan miten hommaa vietäisiin eteenpäin.
02.10-2011 Aamupäivä meni muiden asioitten hoidossa. Kun aika antoi periksi niin mitta käteen ja toiseen käteen paperi. Mittapiirroksia tarvittavista peltiosista.
Kanttaajan etsintää ja lopulta tutun väläys auttoi löytämään kanttauspaikan. Onneksi on mukavia harrastaja kavereita jotka antavat käyttää koneitaan.
Juuri äsken (1/2h sitten) tulleen tiedon mukaan paperiasiat saivat lopullisen varmistuksen. Kiitokset auton edelliselle omistajalle joka auttoi asioiden hoidossa.
Suuri kiitos myös asiassa kuuluu hienoille harrastajille jotka auttoivat tarvittaessa paperiprojektin eteenpäin viemisessä.
03.11-2011 Aamupäivällä peltien kanttausta kaverin firmassa. Kiitos siitä hyvälle USA autoharrastajalle. Peltiläjä kotiin ja rälläkkä soimaan.
Pikkuhiljaa vanhaa peltiharsoa pois ja uutta tilalle. Paljoa valmista ei tullut mutta edes jotain näkyvää tänäänkin. Huomisen suunnittelua ja tallin siivous
Tua tallin siivous on nykyään joka iltainen toimenpide niin on mukava seuraavana päivänä jatkaa.
04.11-2011 Tänään ei ole tullut juurikaan "näkyvää" aikaan. Toki projekti on edistynyt pienin askelin eteenpäin mutta mitään steratekista/kuvauksellista ei ole saatu aikaan
Uuden apurungon otin pois autosta kun viimeinkin sain loput tuennat tehtyä ja hitsasin rungon alapuoliset saumat umpeen. Runko takaisin tavaratilaan ja lopullinen hitsaus
koriin kiinni. Kuskinpuolen lokarin alaosa valmistui ja akkukotelon etuosa kiinnittyi omalle paikalleen. Hitsauskaasu loppui, hitsauslanka loppui ja hätävarakela oli 1,0mm joten ei kun kauppaan
Siinä samalla poikkesin Alkossa ja nyt aijon ottaa pari Viskiä hyvän viikon kunniaksi. Huomenna sitten jatketaan uusin eväin.
05.11-2011 Päivä pyhitettiin levolle ja suunnittelulle.
06.11-2011 Pilli paloi ja peltiä tarttui kiinni. Lokasuojat löysivät tilansa ja akkukotelo tarttui omalle paikalleen. Päivän päätteeksi sai todeta että väliseinän alue on valmis.
Aika kului tajuttoman nopeasti kun oli selkeää hommaa ja mikään ei vastustanut pahemmin eikä tarvinnut hypätä hommaamassa osia.
III viikko
07.11-2011 Apukuskin puoleinen lokasuojan alaosa ollut tänään teon alla. Tulihan siitä lähes valmis. Penkin runko on vaneroitu ja odottaa fylliä. Missähän viipyvät???
Oli pikkasen hieno näky kun sain apukuskin puoleisen lattia pellitettyä ja pistin moottorikopan paikoille. Tuli sellainen onnistumisfiilis sillä ruostetta ei enää juurikaan
näy hytissä kun yläosa on peitetty ettei tuulilasiin tartu rälläkän-/hitsikipinöitä.
08.11-2011 Tavaratilan väliseinä vaneroitu lopullista tukea hakien. Lokari tuli valmiiksi ja sitten alkoi etupään tutkinta. Julmettu vipuviidakko odottaa purkamista että saa
aloittaa korin noston pois rungon päältä. Puusepän hommiakin piti pikkasen harrastaa että sain korin riittävän tukevasti ylös. Sitten se suuri hetki koitti
runko alkoi pikkuhiljaa lipua korin alta pois. Siellä se runko nyt jöpöttää pihalla yksin kun taas kori saa olla lämpimässä tallissa.
09.11-2011 Osien irrotusta hytistä. Ei mitään stratekista. Päivä meni hoitaen juoksevia asioita kuten kaverin vanin vienti talvehtimaan naapuripitäjään
VAiN HÄJYYT vanikerhon Uudenvuoden kokoontumispaikan esikatselu jne. Ei vaan ollut aikaa Goliathille.
10.11-2011 Aamusta hiomakoneet hyrräämään ja johan sai käyttää monenlaista laikkaa ja sutia että sai keulapellin puhtaaksi. Sittenhän piti kikkailla
happomaalien kanssa.....Saa sitä pikkasen fiilistellä jopa tässäkin projektissa. Iltapäivällä tuli hitsailtus korin alareunan tukia apurunkoon ja pop-niittausta
Kuskinpuolelle tavaratilaan väänsin osan takalokaria. Alkuperäiset heikossa hapessa joten taltioitu jos joku tekee MR-Goliathin.
11.11-2011 Päivä meni asioita hoidellessa. Penkin pehmusteet ja seinien verhoilutarpeet sain vihdoinkin kotiin.
Kuskinpuolen seinän hiontaa ja paklausta tuli sentään tehtyä. Pikkasen hidasta hommaa kun maalipinnassa on pieniä raapooksia ja vähän isompiakin naarmuja siellä täällä.
Onneksi osoja lommoja ei ole kuin takatolpassa ja ovissa. Ai niin kuskinpuolen seinä on nyt kiinnitetty apurunkoon koko matkalta.
12.11-2011 Emäntä lähti VTCF: pikkujouluihin joten päivä meni tyttären kanssa touhutessa sillä auto ei saa mennä likan ohi ja onhan Maiju
auton tuleva omistaja.
13.11-2011 Tänään on isäinpäivä saa nähdä edistyykö auto tänäänkään. No jos vanhus on nojaillut liiterinseinää noin 40-vuotta voiko uudelleen
henkiin herääminen olla päivästä kiinni. Jos frouva saapuu kotiin järkevään aikaan niin voihan sitä pikkasen käydä hinkkaamassa autoa.
IV viikko
14.11-2011 Taas on menny päivä asioden hoidossa. Trafilta tuli lappo ettei auton runkonumeroa löydy heidän arkistoistaan. Äsken kävin vetäsemässä
kuskinpuolen seinän alaosan maaliin. Ihan Ok mitä nyt pari valumaa tuli. Ne on helppo korjata kun hion kuitenkin pinnan uusiksi että saan alustan paremmaksi.
15.11-2011 Taas nousee seinä vastaan. Kävin sitten konttorilla paperien kanssa ja eivät osanneet auttaa paperisodan eteenpäin viemisessä yhtään......
Puhelin on käynyt kuumana kun on soiteltu sinne ja tänne mutta jotenkin nyt tökkii.....Uudenmaan kantakorteista on justiin stratekiset vuodet hukassa.
Toivottavasti projekti ei muutu puuhakilpi autoksi. Sillä sitten menee kaikki suunnitelmat uusiin puihin ja autosta tehdään hieman radikaalimpi ja sitä
en nyt välttämättä tälle yksilölle haluaisi mutta jos virkamiehiltä ei löydy ymmärrystä niin.....Tänään olen saanut ystäviltäni tukea projektin eteenpäin
viemisessä. Iso kiitos Borgward seuran miehille kannustamisesta ja tiedon jyväsistä millä auton paperisota saadaan selvitettyä.
Kiitos myös eräälle henkilölle jonka kanssa tänään mailailimme erään tapahtuman tiimoilta. Tarjous on otettu vastaa puolin ja toisin. Nyt on taas sotakirves
kaivettu suosta ja eteenpäin mennään vaikka läpi harmaan virkamiesmuurin.
Pohojalaasta ei lannisteta näin vähällä.
16.11-2011 Aamusta siinä siivoilin ja tuumailin että mistä alkais. Keula tarttis "pikkasen" uutta peltiä. Ei kuullosta kivalta tänään.
Takalamppujen korjailu toi pientä piristystä ja sitten käymään kylällä ostamaan maalia ja ruuvia ja sitten tuli se heureka ajatus. Hain loput
lattialankut ja sahailin oikeisiin mittoihin. Paikallisella lautakauppiaalla lankut on pihalla joten kuivamista odotellessa jatketaan muita hommia.
Loppu työnä tänään heppailin takalokarit kasaan.
17.11-2011 Päivän saldona yhden Blazerin laatikoiden irrotus kaverin autosta ja pientä kikkailua Goliathin kans. Vähän päiväs paljon talves.
Tänään alkaa olla kuukausi täynnä kun auto tuli meille. Jotain on tullut tehtyä mutta paljon on vielä edessä.
18.11-2011 No niin kuukausi alkaa olla täynnä. Tänään Klo 23.30 tulee kuukausi täyteen siitä kun Goliath saapui meille.
Tänään on tullut tehtyä vähän taas sitä sun tätä. Päivä alkoi lattian purkamisella ja siirtämisellä sisäsaunaan kuivumaan. Onneksi on piha saunakin.
20.11-2011 Taas viikonloppu vierähti. Pihahommaa,kavereita kyläs ja sitten vielä yksi mettäauto reissu joka oli väärä hälytys..... Ainoa mitä Goliathille
sain aikaan oli värikokeilu joka nyt odottaa hiontaa ja lopullista pintaväriä.
V viikko
21.11-2011 Ei tapahtunut mitään.
22.11-2011 E-Mailia pukkas Saksan Goliath kerhosta. On kuulemma käyneet vähiin nämä pakettiauto Goliathit. Kauheen kiinnostuneita olivat projektista.
Borgward kerhon puolelta pukannut apuja taas oikein mahtavasti. Kiitos siitä Teemulle. Paperien selvitys apuja on tullut monesta suunnasta ja itsekkin
selvitellyt muutamasta paikasta. Kiitos heille joiden kanssa olen ollut tänään puhelin yhteyksissä ja saanut apuja. No sitten talliin!!! Ensimmäisenä
Rälläkkä käteen ja keulasta ruosteet pois. Paikalliseen rautakauppaan Chevyllä hakemaan sopivaa rautaa ja sitten muotoiltiin. Kun keularauta oli asiallinen
heppasin sen kiinni ja aloin kasaamaan keulaa. Aika vain taas kerran kävi vähiin ja kun vielä välillä piti pikkasen hifistell takavalolla niin valmista tuli
suht vähän. Mutta tuli kuitenkin. Viikonloppuna raahasin toiselta tuvalta liiteristä Anglian taka-akselin, joka pitäisi modifioida Goliathin korin alle tällä
viikolla että saan vedettyä korin pois tallista ja sitten runko purkuun. Antakaa mulle lisää tunteja päivään!!! Huomenna ollaan taas paljon viisaampia kuinka asiat etenee.
23.11-2011 Keulan rakentelupäivä. Aikaa meni kohtuuttoman paljon ja värkit loppui kesken mutta suht tyytyväinen päivän saldoon.
24.11-2011 Keulan alaosa suoristettu ja pellit hitsattu kiinni. Lisätyönä rakentelin kehonsiirtovälineen korin siirtovälineen.
Ihmeesti nämä päivät häviää kun ei juuri mitää näkyvää saa aikaan. Toki tarpeellista tuli kuitenkin tehtyä.
Lapua vaikenee viikonlopuksi kun huomenna alkaa viikonlopun kestävä meidän paikallisen VAiN HÄJYYT VANI-kerhon pikkujoulu.
VI viikko
28.11-2011 No niin pikkujouluista on selvitty hengissä ja oli tarkoitus taas vääntää autoa eteenpäin oikein urakalla.
Se saakelin pakkelointi ja hiominen ei ole mun hommaa. Hymysuun alin poikirauta kuitenkin löysi paikkansa ja kuskin jalkotila
sai uutta peltiä osakseen. Posti toi yhden dokumentin lisää. Nyt on sitten soiteltu sinne ja tänne. Apuja on saatu ja lisää dokumenttejä saapuu lähiaikoina.
Vinojen takapyörien oikaisu apuja tuli yllättävältä suunnalta. Kaverin naisystävä on eräässä isossa metallifirmassa töissä ja siellä
porukat oli alkaneet tuumailla miten akseli oikaistaan.
29.11-2011 Ei mitään sanottavaa tapahtunut.
30.11-2011 Päivä touhuttu tallissa ja ikkunan pokat valmiina asennettavaksi. Keula hiottu muutamaan kertaan mutta viimeistely hommaa riittää vielä.
Keulaan vetäisin happomaalin seka parikerrosta pintamaalin jonka vetäisin vain siksi että saan korin siirrettyä pihalle. Seuraavaksi otetaan runko
sisälle ja purkuun.