Huhtikuu
01.04-2012Vietin sellaisen hienosäätöpäivän. Verhoilin ohjaamon lattian loppuun ja pistin tuulilasin paikoille.
XXIV viikko
02.04-2012 Töistä päästyä kävin auttamassa kaverin Buick wildcatin tulille. Oli pikkaasen säilytys kosteutta liitoksissa mutta lopulta
alkoi 8-kone höpisemään. Ja sitten taas omaan talliin. Tuulilasin loppu fiksaus ja sen jälkeen autonalle makaamaan ja ihmettelemään
venttiilien säätöjä. Kun venttiilien välykset lopulta oli kohdalla niin piti etsiä sellaisesta 5mm pellinpalasta kadonnut virrajakajan
kiinnike ja kas kummaa sieltähän se löytyi. Toki hetki siinä vierähti rälläkän,reikäterän,vingun,hitsin ja porakoneen kanssa. Kun näitä
boxeri pöpöttimien kanssa ei ole tullut temmellettyä niin jakajan asennuksen jälkeen piti muutamaan kertaan pyöritellä konetta että sai
johdot paikoille.Nyt kun jakaja on vihdoinkin kiinni sain ekaa kertaa pyöräyttää konetta startilla ja kas kummaa sehän pyöri. JES!.
Savuja ei oteta vielä vasta sitten kun kaikki on OK niin Maiju auton lopullinen omistaja starttaa koneen en minä. Pitäähän lapsen saada
herättää Goliath henkiin 50-vuoden ruususen unesta! Viimeisenä hommana tänäiltana putsasin öljynsuodattinen ja ruuvasin sen kiinni.
03.04-2012 Töitten jälkeen hierojalle ja nyt ajattelin ihan vaan viettää normaali ihmisen illan perheen parissa.
04.04-2012 Pientä hienosäätöä tänään. Koelaudan loppu fiksaus eli tein siihen koelaudan keskiosaan sellaisen vähän niinku ritilikön
ja hanskalokeron kannen. Kyllä ne nyt jos oikein pimeässä katsoo on pikkasen tai jotai alkuperäistyylisiä. Ritilikön takana on
kaikki kytkimet ja lisämittarit. Saa sillai niinku piiloon kaiken ylimääräisen.
06.04-2012 Taas johtaa jäljet talliin koko Piiiitkän perjantain. Ei ny ihan maratooni päivää tullut oltua auton kimpussa mutta
kuitenkin. Hytin verhoilun viimeiset palat liimailin aamusta paikoille. Maritta innostui tekemään penkinpäällisen. Nyt alkaa
hytin osuus olla suht hyvässä mallissa. Ai kuvia kehiin? Oottakaa oottakaa jännitys tiivistyy. Ei se nyt kuitenkaan mikään
Deluxe ole vaan........Liimailun jälkeen auton alle ja mittailin venttiilikoneiston akselin tulppien koot ja sorvi soimaan.
Nyt olis kone Ns. tiivis...... Ei savuja vielä. Vasta sitten kun auto on valmis... Öljyt kyllä kaadoin koneeseen mutta pitää
pumpata kanavaan käsipumpulla öljyä että näkee toimiiko se mun itse tekemä oljynpaineventtiili ja jos toimii niin millä paineella.
Seuraava rojekti piti tehdä ns. "omasta päästä" tuulilasinpyyhkimien kaikki osat moottorilta eteenpäin. Taas sorvi pyörimään ja akselia
alkas tulla. Sovittelua, hitsausta, kääntöä, vääntöä ja lopulta virtaa 50 vuotta vanhaan 6v moottoriin ja kas sehän toimii. Siis koko
vivusto. Nyt vaan pitääs keksiä mistä lasinpyyhkimien varret löytäis/tekis.
Hmmm Taisin mä jotain muutakin tehdä muttei enää muista kun päivässä on miljoona tapahtumaa niin osa menee jo ohi. Ai niin olihan mulla yksi
juttu. Eilen 05.04-2012 kun kaveri kävi kääntymässä ja mä sorvasin sille Camaron etulevyt niin Mika toi mulle yhdet takavalot jotka oli olleet
hänellä tallissa iät ja ajat. Niin mitenkä tämä liittyy Goliathin projektiin?????? Takavalot sattui olemaan Hansan ja minähän siitä sitten
pistin tekstarin Reijolle. 06.04 aamusta puhelin soi ja oli tullut tekstari. Valot kiinnosti Reijoa joten soitin hänelle ihan äänipuhelun
Siinä sitten turistiin ja koska lamppujen osat on hyvässä kunnossa Reijo halusi ostaa lamput. Minä vannoutuneena harrastajana lupasin lahjoittaa
Ei kuulemma käy...... Pienen väännön jälkeen sovimme hinnaksi 5 senttiä koska se on Suomen pienin käytössäoleva virallinen raha.
07.04-2012 Aamukaffeitten jälkeen talliin. Pientä huuhaa oloa ilmassa. Mitähän tekis?? No lopulta sain itseäni niskasta kiinni ja hommat
alkoi ekana asiana tein etujousenpäällä olevaan aukkoon peitelevyn Pleksistä. Mitä järkeä kun siihen tulee istuin päälle???? Pitääkö olla
järkeä? Sitten kaivoin lämmityslaitteistonkotelon lipeästä ja pesin sen. Seuraavaksi hioin ja maalasin ja lopulta sovittelin paikoille. Siinä
on insinööri varmaan tuumaillut hetken jos toisenkin että moinen osa saadaan mahtumaan paikalleen. EI meinaan mene ihan heittämällä. Siellä se
nyt kuitenkin on. Seuraavaksi kenno paikoille ja kansi kiinni.Taas yksi osakokonaisuus valmistui. Ihmeen hyvin mennytt tähän asti. Pianko joku
menee metsään????? Seuraavaksi sovittelin syyläriä paikoille mutta sitten välähti että pitää painaa sitä öljyä linjoihin. Syyläri pois ja
käsipumpulla öljyä kanaviin. Apukuskin puolella on venttiilikopan kansi paikoilla ja kuskinpuolella ei jotta näen kun öljy alkaa tihkua
venttiilikoneistosta. Öljynpainemittari reakoi pumpun painallukseen ja pian sitä öljyä alkoi tippua keinuvipujen alta. JES!!!! NYT VOISI
pyöräyttää konetta kun tietää että jokapaikassa on öljyä. Kone pyörähti startilla ihan useamman kierroksen. Hienoa! Bensaa en sille vielä
anna sillä lupaus pitää että auto tehdään valmiiksi ennen starttia. Minäkö masokisti? Ok loput öljyt pötistä koneeseen ja jatketaan
Ja V¤#"%T jostain alkoi kuulua lorinaa/tip tip ääntä. Lurkkaus auton alle. EI SAAKELI! Siellähän oli kasvava öljylammikko. Eka ajatus
mikä hajos kun pyöritin konetta! Onneksi selvittiin säikähdyksellä ja sottaisella tallin laattialla.Öljy vuoti työntotankojen reijistä
koska olin kaatanut liikaa öljyä koneeseen.KONEESEEN EI OLE ÖLJYTIKKUA. Tikun virkaa oli toimittanut joskus joku pajunvarsi....
Soitto Reijolle oikeasta öljymäärästä ja Hansan kirjastahan se löytyi. Siinä sitten samalla teimme kauppaa öljytikusta jonka Reijo
olis vaihtanut niihin Hansan takavaloihin joista teimme sen 5 sentin kaupan. EHEI EI ONNISTU kauppaa ei pureta vaan minä maksan
tikusta saman 5 senttiä Reijolle. Nyt kun saatiin asiat raiteille ja potutus loppui niin kuivailin lattiaa ja siirryin auton peräosaan
etten sotke rettujani öljyssä. Ok Mitäs täällä voisi tehdä. Takalasi paikoille ja vararenkaan telineen teko olis soppelia hommaa tähän.
Siinä 18:00 jälkeen hihkaisin emännälle josko käytäis kaffeella ja ajatus sopi akkaväelle. Buikki tulille ja paikalliseen baariin sumpiille.
Siinä frouva muistutti että meidän piti mennä kattelemaan pääsiääsvalakioota. Kaffeet naamahan ja kohti Hourunkosken nuarisoseuran taloa.
Kokko oli komia ja makkara hyvää. Kotia päästyä Lauri tuli käymäs kun oli lähdös kans pääsiäisen viettoon. Laurin jatkettua matkaa emäntä
komenti pihasaunan lämmitykseen ja siinä se ilta sitten menikin.....
08.04-2012 Aamulla kello kävi jo kymmentä kun vihdoin heräsin hyvin nukutun yön jälkeen. Tässä koneella nyt kun näpyttelen ja tuumailen mitä
järkeä tässä on niin kun muistelee teidän palautetta jotka olette lukeneet tätä mun kirjailua niin oikeesti tuntuu hyvältä jakaa hetki elämäänsä.
Nyt tuli tehtyä muutama kuvakansio lisää. Joten olkaapa hyvä ja käykää katsomassa.
Taas on ilta. Päivä väännetty tallissa eikä juuri mitään näkyvää saatu aikaan. Tai no miten sen ottaa kun penkki on nyt valmis. Olihan muuten
kova homma saada nahka istumaan siististi. Ehkäpä vielä vois upottaa muutama nappi niin kiristyisi hieman tiukemmalle. Aika näyttää....
Nopeusmittarin kehys tuli hitsailtua ja sorvailtua muutamasta putkenpätkästä. Suht hyvä tai ainakin komia niinku sika piänenä. Ovien karmien
fiksailua seuraavaksi ja nekin alkaa näyttää kelvollisilta. Ainakikin mulle kelpaa. Takaoven verhoilu aloitettu ja siitä tuli aika jännän
näköinen. Jotenki pikkuhiljaa auto alkaisi kaipaamaan niitä puuttuvia etuovia.... Josko Tomi ensiviikolla kerkeäis vähän jeesaamaan siinä
hommassa. Toivotaan parasta. Tomilla on pieni epäilys että saanko auton kasaan 05.05-2012 mennessä. Miksiköhän?
XXV Viikko
09.04-2012 Aamusta talliin ja jostain ihmeen takaraivosta nousi se pienen pieni pussihousu joka jankutti tee se apukuskin ovi siitä raadosta
vaikka kuinka yritin vastustella ääni sai vallan ja niin kannoin ovenraadon talliin ja aloin tutkia mitä siitä saisi tehtyä... Ensin rälläkkä
käteen ja ikkunanpoka irti. EI näytä hyvältä.... No kun siinä aikansa paloitteli raatoa alkoi sovitus ovenreikään. Ei istu sitten millään.
Sitten soi työpuhelin ja mies baanalle auttamaan hädässä olevaa. On meinaan päivystysviikko päällä ja kun jossain kaupassa kylmälaitteet
hälyttää niin sitten mennään. Huvitti tai ei. 7 tunnin ja kahden keikan jälkeen taas kotona ja homma jatkuu. Oven raato ei millään löydä
paikkaansa. Saranoiden kiinnitysreikiä isommiksi ja nyt alkaa löytyä oikea paikka. Ikkunanpoka jonka joskus talvella rakensin pistää
vielä vastaan mutta pienellä hienosäädöllä sekin lopulta löytää paikkansa. Säli kun ei voi enää hitsata. TULITYÖVARTIOINTI nääs.
10.04-2012 Taas meni hyvä ilta harakoille kun paukahti vieraita kylään!!!! Senverran menin vielä tuumailemaan että kasailin Baarikaappia
Ei viittinyt enää alata hitsaamaan ettei vaan tollahda koko projekti taivaan tuuliin. Apukuskinovi on nyt suht hyvin istuva raakile joka
tarttee enää harsia kasaan.
11.04-2012 Taas lähennellään puoltayötä. Paukut alkaa loppua..........Töitten jälkeen ekana kaasupullon vaihto miggiin ettei lopu harrastus.
Ai mikä HARRASTUS? Alkaa pikkuhiljaa tuntua jo työltä kahdessa tuurissa. Pikkasen piti ottaa ittiä niskasta kiinni ja eikun mikki rätisemään.
Oven alareunaan alkoi löytyä peltiä ja se ihme pokkaus mietitytti hetken teenkö sitä vai en mutta se on yksi Goliathin piirteitä niin pitihän
sekin etsiä sieltä pellistä. En jaksanut käydä koneella katsomassa kuvia joten pokkaus tuli ns omasta päästä.... Pikkasen piti mennä rimaa
hipoen oven teossa kun ei olisi saanut hukata yhtään aikaa oven raatoon mutta nyt on vaan pakko saada auto leimaan tai tulee vihaisia miehiä
kylään.......... Lopulta ovi oli harsittu kasaan ja vielä kerkes pläjäyttää pikkasen pakkeliakin pintaa ja jopa hioa muotoa. TAAS tätä kittaa
hio leikkiä. Voi saakeli. OVI tehdään ihan uusiin puihin kunhan on joskus sitten sitä aikaa. Nyt mennään täysillä loppuun ja huilataan sitten
joko kuukauden päästä. Ai niin Vaniin pitäis tehdä "keväthuolto" eli kasata ja vaihtaa kone, maalata, verhoilla uudestaan koko sisusta ja tehdä
uusi keula ennen 25.05-2012 niin ja Buikkiin pitäis tehdä seisontajarrut sekä vaihtaa toinen etujousi ensi viikkoon mennessä.... EI PAHA
ÄLÄ KOSKAAN ALA HARRASTAMAAN VANHOJA AUTOJA jos on muita vaihtoehtoja!
12.04-2012 Arvatkaapa missä olen viettänyt illan? Ja oikea vastaus on tallissa. Pakkelipurkki auki ja pientä hienosäätöä aineelle eli Ksyleeniä
sekaan että liestyy hieman ja ei kun kasvattamaan kerroksia. Yksi kaveri onneksi kävi kylässä että tajusin edes hetkeksi poistua tallista kaffeelle.
Seppo kun lähti jatkamaan matkaa niin taas oven kimppuun ja pikkuhiljaa se alkaa näyttää siedettävältä. Siinä pakkkelin kuivamisen välissä
kohdistelin sivuovet paikoille. Mä en tajua miksi ovien välissä on liian suuri rako joten saranoiden säätöä ja sovittelua muutaman kerran niin
lopulta ovien keskirako oli sopiva mutta takimmaisen sivuoven ja karmin rako on turhan iso! Oviaukko on suora ja ovet on ok mutta reikä on vaan
liian iso. Näillä mennään kun muutakaan ei voi. Lattian reunaan tuli messinkilista ja sitten taas apukuskin oven kimppuun. Lopuksi vielä ovipahvien
sahaus vaneerista ja pehmusteen liimaus. Välillä aina hoitelin päivystyskeikkoja Pc:llä. Että sellainen ilta tänään. Nyt taas kello on reilu 23:00
ja pitäis mennä pitkälleen että jaksais mennä aamusta töihin. Mitenkähän saan aikani kulumaan kun tämä "rutistus" on ohi?
13.04-2012 Kello olis nyt 00:20 ja justiin tulin TÖISTÄ. Taas meni ilta mönkään kun piti ajella vikakeikkapäivystyksiä reilu 250km...
senverran kerkesin ennen tienpäälle lähtöä että kävin Tomia katsomassa OLI VIELÄ TÖISSÄ eikä näinollen kerennyt auttamaan oven teossa.
Yhden sisustus vaneerin hain ja sitten hopi hopi vauhtia talliin jossa putsasin sivuovien lukitusmekanismit ja maalailin ne. Toisen sivuoven
vaneerin kerkesin myös laittamaan pintaa vaille valmiiksi kunnes työpuhelin helähti kutsuen tienpäälle. Tälläistä tämä kylmäkoneasentajan
arki on. No siinä ajellessa hoitelin pari jutskaa meidän VANImiittiin joten edes jotain hyvää tapahtui perjantai-iltana.
14.04-2012 Aamusta pientä osien ostelua jonka jälkeen talliin. Jotenkin alkaa VI"¤%#"a tämä homma. Täysin huuhaa olo eikä saa mistään
kiinni. Emäntä onneksi halus auttaa ja liimas ovien vehoilut. Meikäläinen ei saa enää mitään valmista ja tuli jo mieleen kattella Kuusakosken
puhelinnumeroa...... Työpuhelin päräjää ja työt kutsuu. Ris¤#"&s tästä ei tuu mitään. Päivän onneton saldo pari ovenkarmin maalausta, tavaratilan
valot, takarekisterikilven paikka ja rekisterikilvenvalo. Sen verran kova kyr%¤#"n päällä koko saakelin projektia kohtaan että poistuin tallista jo
ennen klo 20:00.
15.04-2012 Jälleen työpuhelin soi iloinen vartian ääni toivottaa hyvää huomenta. KELLO on 04.15 yöllä!!!! Siinä sitten säätelin Pc:llä yhtä kohdetta
ja taas yritetään nukkua. Klo 05:20 Seuraava herätys..... sitten 07:50. Tämä hälytys aiheutti tien päälle lähdön. Nyt kun kello juuri naksahti 12:00
ollaan taas kotona ja tarttis mennä talliin... Oravanpyörä rullaa täysillä! Nyt taas pyörä hiljenee yöksi. Mutta josko voisi sanoa että iltapäivä
meni suht mukavasti. Emännän avustuksella verhoilu nytkähti eteenpäin todella pitkän askeleen. Mä sain keskittyä levyjen irrotukseen ja Frouva veteli
nahkat pintoihin. Hianua upeeta mahtavaa jne... Sitten kun liima loppui ja emännän käsi alkoi kipeytyä niin verhoilu loppui ja minä kokeilin että
mahtuuko tankki paikoille ja mahtuihan se. Ollut pieni pelko että pakoputket olisi tiellä mutta onneksi ei. Tankki alas ja tutkimaan kuntoa. Pohjassa
kolme tinapaikkausta ja joku epämääräinen aralriitti tai muu mömmö paikka. Moska irti ja sieltä paljastui kolme pientä reikää. Pilli kuumaksi ja juottamaan
kun reijät oli varmasti ummessa niin teippasin täyttöputken umpeen ja tein polttoaine putken lähtöön nipan josta sain painettua painetta tankkiin.
Jännitys kohos kun päästin painetta tankkiin joka ei pysynyt yhtään sisällä. Per%¤#"e. Mistä vuotaa? Tankin pinta Fairivesiliuoksella märäksi ja
uutta painetta kehiin. Tankinmittarin juurestahan se paine karkasi muuten ok. Mittari irti ja kukahan saakelin älypää oli "korjannut" kyseistä osaa?
Jutska kuuluu olla viidellä 5mm ruuvilla kiinni! Nyt oli kolme ruuvia paikalla eli kaksi puuttui ja väliin oli työnnetty samaa araldiitti paskaa kuin
vuotavaan pohjaan. Kaikissa reijissä oli ehyet jengat joten ei ymmärrä korjausta. Vielä paskat pois pinnasta ja maali päälle. Onneksi huomenaamulla
loppuu päivystys ja saa taas ilman häiriötekijöitä keskittyä autoon. Ai niin ja kiitokset Laurille kun hoitaa renkaiden vaihdon.
XXVI Viikko 16.04-2012 Tänään on päivystys loppu ja nyt on aikomus viettää edes yks ilta ihan vaan rauhas. Pihasauna lämpee ja Meukov pullo korkattu
Ihan oon tosissani jos nyt ei pidä huilipäivää niin Goliath ei tuu koskaan valmiiksi......... Buikkiin meinasin toki vaihtaa etujousen.
Yllätys yllätys kun olin saanut varaosa Buikista jousen irti niin sanonta kukaan ei ole nähnyt ehyttä etujousta pitkäkatossa pitää edelleen paikkansa
Maritta liimas yhden kattopalan mutta sekin menee uusiksi kun asennusvaiheessa meni ryppyyn. Niin ja Iso kumarrus Laurille renkaiden laitosta jotka
on nyt ok. Maalasin vanteet kuparinvärillä ja tuli saakelin hianot.
17.04-201 Tänään oli se Buikin katsastuksessa ilmenneiden vikojen korjauspäivä. Eli pihalla etujousen vaihto ja seisontajarrun kunnostus kuskinpuolelle.
Nyt muuten alkaa tuntua katastrofaaliselta...... Oikeassa kädessä paheneva jännetupentulehdus. Yhtään ei kärsi vääntää eikä siedä minkäänlaista tärähdystä
Saa nähdä kuinka Goliathin julkistuksen/katsastuksen käy!! Alkaa tuntua että tästä ei tule mitään kun aina uudet vastustukset vaivaa.
18.04-2012 Goliath on tänään ollut 1/2 vuotta mulla kotona. EIKÄ vieläkään leimattu..........Noloo mikä noloo jos ei yhtä autoa saa katsastettua puoles
vuodes vaikka onhan siinä ollut jotain pientä tekemistä ja vastustakin on ilmennyt muutaman normi projektin verran.
Töitten jälkeen saakelinmoista kyyttiä kohti Kauhavaa leimaamaan Buikkia. Läpi meni hienosti! Siinä sitten kysäisin konttorin likoilta että mitenkä vois
tilailla jo kilvet. Likat tuumas että onko mulla Goliathin vanhoja rekisterinumeroita jotta vois tarkistaa onko nykyään jollakin käytössä. No helekatti
olin toimittanut kantakortin konttorin päällikölle joka ystävällisesti haki sen mapistaan. Kantakortin kopio likoille ja linjat kuumiksi Trafiin.
Vanhin rekisteri oli käytössä jonkun mopossa. AAAARGH! Mun auton rekisteri mopossa. Onneksi ei missään muovi riisikupissa sentään. Toinen rekisteri
ei oikein kolahtanut vaikka sen avulla kantakortti aikoinaan löytyi. Viimeisin rekisterinumero jolla auto on poistunut rekisteristä koneeseen.
Jännitys kohoaa........ JEEEEEEEEE! Ei käytössä, ei varattuna, ei tilattuna. Ystävällinen konttori nainen naputteli tiedot koneelle ja tuumas että
se on nyt varattu sulle. Korttia koneeseen ja paperit kuntoon. Taas kerran kiitän ja kumarran Kauhavan katsastuskonttorin henkilökunnalle hienosta
palvelusta. Vaikka pihalla satoi lunta niin kotimatkalla paistoi aurinko mun silmissä. Goliath on saanut sille kuuluvan rekkarin takaisin. UPEETA!
Nyt pöperöä naamaan ja kohti uusia vastuksia. Tänään on kuitenkin aurinko paistanut risukasaan!!!!!!!!!!!!!! Risukasa on taas pikasen levennyt
Ei vainkaan. Tutkin siinä nettiä koskien näitä autovero asioita ja kuinka pakun saa muutettua henkilöautoksi. Kyllä sekin onnistuu. Sitten kaveria
tuli kylään joten fyysinen rakentelu jäi nollaan tältä illalta. Kuitenkin päivä oli hyvä mulle ja emännälläkin meni töissä yks jutska putkeen
niin tässä nyt nautiskellaan shamppanjaa päivän päätteeksi.
19.04-2012 Joopa joo! Nyt ei näytä hyvältä. Kävin sitten näyttämässä lääkärille oikeaa kyynärpäätä ja se on nyt sitte täys lepo päällä. Jännetuppi
tulehtunut joten KAIKKI liike seis ja käsi pakettiin. Arvakkaas naurattaako! NYT nähdään mitä harrastaja apu on. Pitää soitella pari puhelua ja pyytää
paria kaveria pikkasen jeesimään. Itte tiedän kokemuksesta (kolmas jännetupin tulehdus nyt) että jos nyt teen kädellä jotain niin se menee umpijumiin
ja sitten ei tehdä sitäkään vähää mitä nyt vois tehdä särkylääkkeiden voimalla. Onneksi on kaverit olemassa jotka auttaa kuten silloin olkapääleikkauksen
jälkeenkin.
Asiasta niin sivuun kuin voi mennä. Kävin hakemassa lääkkeitä ja sikaareja niin paikallisen marketin pihassa oli "muuttolintuja" myymässä kiikareita
Erehtyivät tulemaan Pikkumustan vierelle ja kauppaamaan mulle kiikaria. Minähän ystävällisesti soitin poliiseille jos hekin tarttis uusia näkölaitteita
Ikävä kyllä kun poliisit kaartoi marketin pihaan kerkes kaupparatsut häipyä..... Siinä sitten heitettiin konstaapelien kans juttua ja kuulin että kauppaa
on käyty ympäri maakuntaa.
Palaamme auto asiaan myöhemmin kunhan saan kavereita kiinni ja hommiin.
20.04-2012 Huonosti nukuttu yö takana ja särky jatkuu. Onneksi nyt on oikeat ropit ja on tätä ikää jo senverran että tajuaa koska on huilattava että
tulevaisuudessakin voi tehdä töitä ja harrastaa. Muutama puhelu tuli eilen soitettua ja tänä iltana tulee legioona kavereita kylään ja kattotaan mitä
he voivat tehdä. Harrastajakaverit ovat kultaakin arvokkaampaa ja vielä yli automerkkien/tyylien me HARRASTAJAT autetaan toinen toisiamme tarvittaessa.
Tässä porkassa ei kateus vaivaa eikä homman ydin ole raha vaan tuottaa iloa kanssaihmisille.
OFF topikkina! Eilen oli saapunut yksi paketti matkahuoltoon. Jotenkin vaan oli sellainen must ostos hommata pussihousut ja vanhanajan takki. Olihan siinä
naurussa pitelemistä kun "tulin kaapista ulos" pussihousu miehenä. Maijukin tuumas ensimmäisenä että noi päällä et tuu MUN autoon......... Emäntä nauroi
ihan kippurassa jotta nyt on nähty meidänkin mäellä pussihousuharrastaja.
21.04-2012 Eipä tehdä autoa ei..... Oikean käden kyynärpäässä jännetupen tulehdus. Saakeli kun aina tökkii. Kyseinen vaiva ollut parikertaa aiemmin ja
sen tiedän kokemuksesta että sen kans ei leikitä. Eli kaverita apuun. Mä voin olla työnjohtajana. Tänään alkaa mallina oleminen joten auto on ja pysyy
rauhassa.
22.04-2012 Lauantai ja sunnuntai meni Ns harakoille mutta lauantai ja sunnuntai oli taas sellaisia autetaan kaveria päiviä. Pari Seinäjoen
ammattikorkeakoulun media opiskeliaa tartti apua opintyöhönsä ja nyt kun ei voi tehdä fyysistä työtä niin ollaan tehty yhteistyötä kyseisen projektin
tiimoilta. Naiset kuvas materiaalia jenkkiautoharrastuksesta ja siitä on nyt harrastettu pari päivää mallin hommia. Onneksi sain myös Goliathin
juttuun mukaan vaikka ei olekkaan jenkki..... Tänään Goliath kävi pitkästä aikaa pihallakin. On se raasu niin pieni kun vertas vaniin! Nyt kun
mallinhomat on ohi otetaan ihan hissunkissun kun on toi jännetupen tulehdus päällä. Kaverit tossa pikkasen hinkkaa ovea ja minä saan kerrankin kattoa
sivusta kun joku muu joutuu kiroilemaan pakkelin kans.JES. Onneksi tämä meidän porukkahenki toimii. Pitää vissiin lämmähyttää sauna poijille homman
päätteeksi. Pari sauna kaljaa ei ole iso uhraus työstä mitä kaverit tekee mulle. No niin kyllä vaan kannatti taas kerran olla harrastaja.
Tavaratilan molemmat ovet olis väris ja toinen jopa paikalla. Goliath alkaa pikkuhiljaa näyttää AUTOLTA. Emäntä lupas huomenna tehdä
kattoverhoilun loppuun joten sitten on enää kuskin ovi. Onneksi RiceCubFobia osaa hitsata joten sekin varmaan saadaan huomenna hyvään malliin.
Kaikki ovien verhoilut on valmiina odottamassa asennusta ja ohjaamon penkissä on jopa napit paikoilla. Tänään kun on ollut aikaa kattella
Goliathia ihan vaan "silläsilmällä" niin pikkasen on hymyilyttänyt on se raasu onnettoman pieni.
XXVII vikko
23.04-2012 Nyt ei tuu juttua Goliathista kun käsi ei kestä työntekoa. Eilen sain yhden puhelun eräältä kaverilta joka koski auton katsastusta
ja se oli hyvä asia. Pakettiauton tavaratilan penkkipykälä 1960 on sellainen hyvä uutinen että kannustaa taas jatkamaan. Poijat teki apukuskin
oven lähes valmiiksi yläosan vaaleempi maali vielä päälle ja kiinni. Sivulasi pykälä joka oli 1960 vaati että sivuikkunoista pitää olla esteetön
näkyvyys ulos. EI vaatimusta karkaisusta eikä muustakaan. Pykälään nojaten "lasit" on nyt väliaikaisesti pleksistä. Teetän sitten karkaistut lasit
kunhan pääsen taas töihin ja auto saadaan liikenteeseen.. Nyt tosiaan poijat rälläkiö pleksi lasit ja onhan niistä sitten helppo teettää oikeat kun
on hyvät mallit. Ovien istuvuutta olen tässä ihmetellyt ja mun pieneen kaaliin ei mahdu kuinka ovet ovat aikoinaan saatu pitämään tuulta ja sadetta.
Joka puolella on variksen mentävät raot vaikka olen ostanut tiivisteet niin oven ja karmin väliin jää aivan hirvittavat raot!?!? Varsinkin tavaratilan
sivuovet niiden sovittaminen aikoinaan tuotti tuskaa ja nyt kun ne on paikoillaan niin edestäpäin eka rako on hyvä ovien välirako kohtuullinen ja
viimeinen välys reilun sentin luokkaa. Tainneet ovet kutistua pesussa!
24.04-2012 Pikkuinen on taas pihalla notta saa pikkuusen ottaa kuvia mikä siitä oikeen tuloo. Kuvia on tosiaan tullut räpsittyä ja kansioita tehty kun
tätä luovaa ei fyysistä aikaa nyt on.
25.04-2012 Mikalle kiitokset hitsaus avusta! Jotain pientä tuli kokeiltua ja ei oo käsi kunnossa kun kipeytyy.. Eipä oikeestaan muuta tullut tehtyä kuin
tavaratilaa pöytä. Pöydän materiaaleina yksi vanha tuolin jalka ja ....... Ihan sellaista kierrätystä tämä mun touhu! Iltapäivällä soittivat Lahdesta että
Goliathille olisi nyt paikka heidän näyttelyssä. Harmi kun ei silloin aikanaan ollut. Nyt puhaltaa toiset tuulet...... No aina ei voi voittaa.
26.04-2012 työpäivä takana ja nyt kun vielä huitaisee ruuat naamaan niin olis tarkoitus kokeilla josko se ovi vihdoinkin alkais hahmottua.
Pöydän kun vielä lakkaa toiseen kertaa niin sekin olisi pöytätasolta ok. Toki sillekkin pitää tehdä vielä vähän sitä ja tätä että on porukoilla
ihmettelemistä.
Nyt näyttäis aika hyvältä tilanne ainakin ulkonäön osalta... Työnjälki ei välttämättä näytä hyvältä mutta ei siitä saakkaan tulla mitään kiiltokuva
autoa joka sitten pölyyntyy jossain tallissa kun sillä ei malta ajaa vaan kyseessähän on VAAN 5? paska pakettiauto kuten joku joskus mainitsi.
Nyt tämä ilta on lusittu. Lautaa on pökätty ja naapuri huuteli että onko pelliä pantu. Kun piirtelin ovipeltiin muotoja niin oli harvassa kyniä
ja hommasta ei meinannut tulla mitään. Onneksi on miggi keksitty ettei mene happi henkeen. Ovi oli hetkiä säpissä ja mukavalta tuntui. Voi sitä
päivää kun kokee kuinka hupia on ruorilla. Tämä juttu pitäis vissiin oikokirjoittaa Jurvan kynäilijällä jotta saatais jussien nuotit kohdalle.
Tahtoo olla että Jamppa pillittää mun taidoista. Onneksi on toi naapurin Katrin melu pienentynyt ja saa taas Kassun turvaa. Saakeli kun yhden
laakerin kuulat on tallissa eikä viitti hakea niitä. Emäntä kaverinsa kanssa kuuressa saksivat verhoiluja joiden pitäisi valmistua näilla hetkillä.
Äsken kun tulin tupaan niin oli vielä liukas piha ja tuvassa otettiin pikarit Tellulle. HYVÄÄ YÖTÄ!!!!!!! ÄLÄ AJATTELE illan juttua takaperoisesti.
27.04-2012 Klo 19:49 kuskin ovi ekaa kertaa paikalla. Toki hiomista ja paklausta on vielä edessä. Ulkopeltien tekoon ei menny kuin pari tuntia!
Nyt Klo 20:20 täälä alkoi sataa ja Goliath on pihalla. Saakeli..... Ovien istuvuus on noin luokkaa varis lentää saumoista läpi kun pistää siivet
suppuun..... Saa nähdä millainen "tulva" autossa on kohta sisällä. Viiitsi viitsi kyllä se vesi sieltä poistuu. Nyt vois vielä käydä laittamassa
pakut paikalleen ja kasata pöytä lopullisesti. Kyllä tämä tästä. Huomenna aamusta kohti Tamperetta ja HotRotSouta. Reijon kanssa meillä on pientä
pisnestä kun minä myin viidella sentillä hänelle Hansan takavalot ja Reijo myy minulle öljytikun viidellä sentillä.Kauppa se on joka kannattaa
Kumma juttu kun mä just ehdotin että Goliath maalataan yli mustaksi mutta Maiju ei antanut lupaa. Saa nähdä mitä huomenna löytyy tallista....
Emännän Vani on kuitenkin se ISO sisko ja se on musta.......Jompi kumpi vaihtaa värin..Yks asia on kuitenkin varma tänään sain rekkarit autoon.
Oho ne on sitten meidä VAiN HÄJYYT kerhon rekkarit.
Sori jos aiheutin sydämmen tykytystä!
28.04-2012 Tampereen HorRodShow päivä. Kaveriperhe saapui Jepualta aamulla meille ja niin läksimme nykivällä ja sammahtelevalla transportterilla
kohti Tamperetta. Saarijärvi nimisellä parkkipaikalla hörpimme kahvetta termarista. Olimme oikeasti retkellä eikä tehty sitä normi Parkanon Shell
pysähdystä. Paikanpäälle saavuttiin puolenpäivän jälkeen ja sitten se kiertely alkoi. Toinen toistaan hienompaa autoa oli näytillä. Oli siellä joku
ihme JUMPS JJUMPS osastokin mutta onneksi sinne ei tarvinnut lähteä kiertelemään. Toki Kenwortit ja Beterbildit ja muut rekat piti käydä kattomas.
VTCF:n osastolla tuli jutusteltua vannarikaverien kans ja monta tuttua tuli nähtyä. Muutaman yhteistyökumppaninkin sain hommattua koskien tätä miitti
ja yleensä auto harrastusta koskien. Kun olimme lähdössä pois niin soitin Reijolle koska meillä oli pari kauppaa kesken. Reijohan heitti Datsunin
hervannasta Pirkkahallille ja sitten alkoi kaupanteko. Molemmat miehet omat osat kainalossa 5 sentin raha sormissa odottivat jännityksellä koska
osto/myynti tapahtuu. Kamerojen räpsyessä tämä ikimuistoinen tapahtuma sitten suoritettiin ja molemmat osien uudet omistajat olivat tyytyväisiä.
Bisnes on bisnes....... Kotimatkalla pidätimme Kyröskoskelle savuille liikenneympyrän läheiselle pihalle. Siinä kun pääsimme pihalle kaarsi
Lapualaisten jenkkiharrastajien lava-auto toiselle puolelle 3-tietä sijavaa ruokapaikkaa. Pitihän siinä sitten soittaa pilapuhelu Artolle ja kun
kaverit sai auton parkkiin niin heiluteltiin tervehdykset heille. Parkanon 60km/h rajoituksella huikkasin kuskille että muista kamera. Tais tulla
varoitus sekunttia liian myöhään....... Aika kirkas se kameran valo.....Kotiin kuitenkin päästiin kunnialla ja kas kummaa taas ollaan päivän
vanhempia ja pää täynnä hienoja muistoja hienosta matkasta Tampereelle.
29.04-2012 Aamusta ylös ja siinä aamusikaaria tupsutellessa naapurin paapan kanssa jutustellessa tuntui taas helkatin mahtavalta. Aurinko paistaa
ja linnut laulaa. Kohta mennään Goliathia ruuvaamaan. Ensi nappulaa naamaan ja linimenttiä käteen ja sit lähtee.....
Taas on ilta ja jotain pientä on tullut tehtyä. Kuskin ovi sai pakkelikuorrutuksen sen jälkeen kun olin hitsannut sisäpuolen ja tehnyt oven alaosan
pokkauksen. Huomenna hiotaan ja maalataan. Pikaksen harmitti kun joku on vinksalla ja kuskin puolelle oven pokkaus piti tehdä pienempi kuin toiselle
puolelle. Baaripöytä sai -60 luvun pakettiauto kavalkaadin ja pöytä on valmis. Kattoon ilmestyi kaksi osaa verhoilua ja nyt katosta puuttuu enää noin
20cm verhoilua. Kun nyt vaan ei sattuisi mitään kun on päässyt taas vauhtiin. Persana ylihuominen menee taas harakoille. Vaasan vappuajo on must tapahtuma
XXVIII viikko
30.04-2012 Pakkelia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta......... Kuskinovi paklattu ja hiomista vaille valmis. Innostuin siinä kattoverhoilun
loppu hommiin ja hionta jäi suorittamatta. Tavaratilan katon takaosa kaartuu hankalasti niin tuli sellainen ahaa elämys että teempä "hattuhyllyn"
Hommahan lipes sitten kunnolla hanskasta ja takaosaan tulee ihan ovellinen kaappi sinne ylös. Ai niin kerkesin juottelemaan alavesiputkille T-haarat