Heinäkuu
05.07-2012 Goliathin lastaus matkaa varten täydessä touhussa. Varamoottori ja hinaustarpeet sun muu rekvisiitta mukaan ja huomenna kohti uusia vastuksia.
06.07-2012 Iltapäivällä päästiin liikkeelle kun Maritta kotiutui töistä. Ensimmäinen etappi oli Koskue josta haimme trailerin mukaan sillä oli luvannut
Antille noutaa Hämeenlinnasta yhden Hansan josta tekniikka tulisi mulle ja kori menisi Antti L:lle. Ai niin Traileria vedetään sitten meidän vanilla.
Koskuella moitin pikkasen Goliathin äänimaailmaa ja Antti lainas mulle kuulosuojat matkan ajaksi. Seuraava pysähdyspaikka oli tuttu ja turvallinen Parkano.
Kun kömmin autosta kohti kahvilaa niin yksi kaveri heitti että on jätkällä luonnetta ajella moisella autolla kuulosuojat päässä. Taitaa olla pikkasen kova
meteli hytissä. Niin siinä saatiin jutun juuri auki ja mukavasti meni se kahvittelu kertoillessa auton rakentelusta. Matka jatkuu. Moottoritiellä kelasin
mittariin 90km/h Nätisti kulkee. Pikaksen ennen Kylmäkoskea se sitten tapahtui. Polttoaineputki jonka jo luulin auenneen meni tukkoon. Onneksi on jo tuttu
korjaus. Tosin siinä rytäkässä hajos apukuskinpuoleinen sivupeili kun ovi liippas pikkasen peiliin. Perille kuitenkin päästiin jos ei kunnialla niin kuitenkin.
07.07-2012 Puolilta päivin läksin vanilla traileri perässä hakemaan sitä Hansaa Hämeenlinnasta. Sieltähän latojen takaa ne raadot sitten löytyikin.
Ikäväkseni huomasin eettä siitä parempi korisesta oli koneen lohko halki....Voi Veee mitäs nyt. Omsitaja on koko ajan sanonut ettei anna toisesta autosta
osia mukaan jos vaikka joku hakis koko raadon. No minä kuitenkin heitin ajatuksen ilmaan että veisin parempi korisen ja irrottaisin raadosta koneen johon
Kaveri tuumas lopulta että otan nyt sitte jos saat sen irti. Vajaa tunti meni kun kone oli irrallaan pois konehuoneesta. Alkoi Hansan siirto trailerille ja
sehän ei ihan noin vaan onnistunutkaan kun pyörät ei pyörineet. mutta lopulta traktorilla avustaen saatiin autoi kyytiin ja kone nostettiin mukaan myös.
Tihkusateessa sitten ajelin takaisin Kylmäkoskea kohti ja perille päästyäni taivas repes täydellisesti. Vettä tuli kuin saavista kaatamalla. Onneksi sade
hetken päästä ja johan oli ihmisillä ihmettelemistä että minkä projektin minä nyt olin hakenut. onneksi vannarit on ymmärtäväistä porukkaa ja raato lähinnä
kiinnosti ei häirinnyt. Lauantaiilta tuli ja meni
08.07-2012 sunnuntai aamusta aloin tutkimaan miten tarvitaan kotiin paluuseen. 5 litraa vettä syyläriin reilu litra öljyä koneeseen ja akku lataukseen.
Palkintojen jaon jälkeen kohti kotia ja siitä matkasta tuli ikimuistoinen. Ekana kuitenkin pysähdyttiin syömään ennen Tamperetta konetien TB huoltsikalle.
Johan taas päät kääntyi ja uteliaita riitti..... Bensaa tankkiin ja matkaan. Sasinmäki,T-harjunmäki ja muut nyppylät mentiin ylös 60km/h
Aurinko paistoi ja matka jatkuin kohti Koskueta ja Antin pihaa. Parkanon kaffittelu toi taas uusia tuttuja joita kiinnosti vanhus. Parkano jäi taakse ja
Koskue lähestyi ja sade alkoi. Kun pääsimme Antin pihaan vettä tuli taas kuin saavista kaataen. Hansa oli ihastunut traileriin niin ettei se halunnut poistua
trailerilta edes ison mönkkärin vinssillä vetämällä. Lopulta peruttelin trailerin erään puun lähelle ja köytimme Hansan taka-akselin puuhun ja vedin trailerin
alta pois. Matkamme jatkuin kohti kotia. noin viisi kilometriä pääsimme ja kas kummaa Goliath päätti sammua. Bensa loppui. Kulutus on ainakin 15l/100km
Maritta kävi hakemassa pensaa ja taas mentiin. Seinäjoen kohdalla vettä oli tullut oikein tulvaksi asti ja Goliath sai jonkinmoisen kasteen kun kone meinas
sammua. Enne Lapuaa oli oikea monsuuni sade menossa kaikki muut autot pysähtyivät tien viereen paitsi Goliath ja Vani joilla lähestyimme kotia. Saderintaman
ohitettua Goliath sammui taas. se kulutus on tosiaan ainakin 15l/100km. Onneksi kanisterin pohjalla oli vielä tippa bensaa jolla pääsin huoltoasemalle.
Vielä pieni siirtymä ja kotona ollaan. Kun peruutin Goliathin talliin ja sammutin koneen se saakeli sylkäisi vielä vedet tallin lattialle. Kilometrejä
tuli 550km ja koko matka mentiin ajamalla!
09-15.07-2012 Kylällä käynnit olen suorittanut pääsääntöisesti Goliathilla. On se hupainen pieni näppärä(ei näppärä kääntymään) auto käydä kylällä asioilla.
16.07-2012 Goliath sai seuraajan. Ensi talven projekti on hommattu ja sekin on vanha (vm-1974) pakettiauto.
17.07-2012 Kävin eräässä kaupassa ja siinä tuli juttua Goliathista kun kaveri ei vielä ollut nähnyt autoa "livenä" lupasin käydä kääntymässä joku päivä
Goliathilla näytillä. No eikähän illemmalla kun oltiin Maijun kans Goliathilla liikenteessä niin samainen kaveri bongas auton ja siinä sitä sitten
ihmeteltiin Sokkarin parkis. Eräs vanhempi herrasmies seuras sivummalta ja kierti ja kaarti autoa hieman kauempaa muttei juljennut tulla juttuun.
18.07-2012 Aamukaffeelle Goliathilla ja taas oli porukoilla haavi auki ja juttua piisas.
19.07-2012 Kävin hakemas maalia yhteen peräkärry projektiin niin koko kaupan henkilökunta tuli pihalle tutkimaan Goliathia. On se ihme miten joku vanha
pas¤#"!a pakettiauto voi kiinnostaa ihmisiä.
21.07-2012 kävin taas kerran aamukaffeella paikallisella ABC:lla ja siinä kaffia hörppiessäni kattelin kun joku vanhempi herra meni ulos ja jäi kattelemaan
Goliathia kun sain kaffeet naamaan ja poistuin baarista niin heti tultiin kyselemään että MIKÄ IHME on auton merkki. Goliath mikä? No ihan vaan Goliath
Siinä varmaan vajaa 1/2tuntia juteltiin ja herra kiitteli esittelystä ja tuumas että näitä vanhuksia pitäis olla enemmä liikenteessä ei vaan jossain
museoissa piiossa. Ovat kuulemma mukavan näköisiä ja saavat hyvälle tuulelle
22.07-2012 Bensaa tankkiin ja kohti Ojutkangasta. Panun,Petterin ja Pertun kans kohti Soinia ja Wanhan ajan päiviä. Toki Nämä P-alkuiset herrat tulee omalla
Subbarilla mutta kumminkin vietetään kaverin ja hänen poikien kans sellaanen äijä sunnuntai. JES. Minä köröttelen tasaasta 80km/h vauhtia ja Panu seuraa
subbarilla. Keli on komia heti aamusta kun saavumma perille ja sinne harrasteautoparkkiin pirätän Goliathin. Nippa nappa pääsen autosta pihalle kun on
Saksalainen herrasmies kyselemässä ja ihmettelemässä Goliathia. Hans-Dieter:in kans jutustelimme pitkät tovit Goliathista samoin kuin hänen traktorista.
On kaverilla luonnetta tuoda Saksasta traktori Suomeen ihmisten ihmeteltäväksi ja ei ollut edes ensimmäinen kerta. Hatun noston arvoista toimintaa.
Porukalla siinä kierreltiin aluetta ja ei voi kuin ihailla tapahtuman tyyliä. Järjestäjät ottivat meidät vieraat mukaansa tapahtumiin. Hianua. Sitten
ne maamoottorit! Koko tanner tärisi koneitten jytinästä. Upeeta mahtavaa.
Aina välillä kävimme kattelemas josko jollakin olis kyseltävää Goliathista ja olihan sitä joka kerta sai kertoa Borgward konsernista jne.
Yhdelle kaverille ei mitenkään meinannut mennä kaaliin että auto on katsastettu liikenteeseen ja sillä ihan oikeasti ajetaan... Miksiköhän sitten autot
tehdään? Ihan sai "rautalangasta vääntää" että tein autoa sen 30 viikkoa ja sen jälkeen auto KATSASTETTIIN ja että tulin ajamalla Lapualta Soiniin
Ei kuulemma Goliathilla voi ajaa yleisen liikenteen seassa! MÄ EN YMMÄRRÄ!!!! Sitä kans kaveri ihmetteli että miten minä olen voinut tehdä kaikki itte!
Parin kaverin kans keskusteltiin kans Goliathilla ajamisesta ja pitivät pikkasen hulluna kun kerroin meidän Kylmäkosken reissusta. Eivät kuulemma mistään
hinnasta lähtisi niin pitkälle matkalle moisella autolla! AUTOT ON TEHTY AJETTAVAKSI. Porukat kans naureskeli mun varamoottorille joka oli mukana ja
miksiköhän kuljetan varamoottoria mukana. No siksi että konerikon sattuessa vaihdetaan kone. Ei toki tällä matkalla mutta Kylmäkosken reissulla olisin
vaihtanut koneen tarvittaessa ja onhan se helpompi näyttää että tälläinen kone autoon kuuluu kun se on tavaratilassa mukana.
Hienot muistot mielessä läksimme kotia kohti juuri enne kun alkoi satamaan.
Hoiskon Nesteelle kaffeella ja eikö taas heti päästy juttelemaan Goliathista. Kaveri tykkäs kun autolla oikeesti ajellaan ja ei kuulemma koskaan ollut
nähnyt moista ihmetystä. Yks karavaanari meinas niksauttaa niskansa kun käveli Goliathin ohi niin piti pitkään kattoa että pää oli jo puoli kierrosta
kiertyneenä ennenkuin sai silmät irti Goliathista. Kotimatkalla sitten ajeltiin oikeen kunnon ukkoosmyrskys mutta niin vaan taas Goliath toi kotiin.
Pikkasen tuntuu kytkin olevan säädön tarpeessaa joten se hoidetaan ennen seuraavia seikkailuja.
24.07-2012 Aamulla kun kattelin E-Mailit niin taas tuli Goliathille edustustehtävä. Auto on haluttu PowerTruck Showhun 10-11.08-2012 .Ei ne muutamat
unettomat yöt viime talvena ole tainneet mennä hukkaan koska autolla on oikeasti kysyntää ja ihmiset saavat hyvän mielen nähdessään Goliathin. JES!
Nyt vaan painetaan tämä kesä loppuun täysillä ja ensi talvena fiksaillaan autoa eteenpäin. Olisi ollut hienoa kun olisi voinut käydä siellä Borgward
seuran vuosiajossa Posiolla mutta pudjetti,korvat eikä aika kestä millään. Mutta kun Posiolle ei pääse niin pitää käydä Isonkyrön sirppistä puimuriin
tapahtumassa niin näkee sielläkin muutama ihminen Goliathin. Ihmisiä vartenhan minä auton pelastin ja on hienoa keskustella autosta kiinnostuneiden kanssa
Nyt talliin fiksaamaan peräkärryä (Buikin perään=leppäjeeppikärry) jotta sekin saadaan valmiiksi vielä tälle kesää.
25.07-2012 Kärryprojektiin tarvittavia jutskia kun hain kaupasta niin eräs kaveri huomasi mun aja auton kun ajoin parkkipaikalle ja oli mennyt ihailemaan
Goliathia ja huomannut kun auton alle tippui vettä. Siitä paikasta oli lähtenyt kauppaan mun perään ja tuli kertomaan että
Muista kattoa ennenkuin lähdet liikkeelle että on vettä tarpeeksi kun jostain tiputtaa. Kyllä oli hienoa huomata moinen huolehtimennen! Ei varmaan olisi
kiertänyt koko kauppaa jos olisi ollut "normiauto".
Hitsauskaasu loppui ja taas kylälle. Kaasunmyyjä tuumas Goliathin nähdessään että oonko myinyt vanin pois ja ostanut pakuvolsun. Taas sai kertoa koko
stoorin kuinka viime talvi oltiin tallissa. Kaffee reissulla piti ottaa kuva kun Goliath oli monsterin vieres parkis. On se rääpäle pieni.
28.07-2012 Pitäis olla Posiolla mutta ei vaan olla. Senverran kuitenkin ulkoilutin Goliathia että kävin Isonkyrön Sirpistä puimuriin tapahtumassa.
Olihan mukavaa olla samanhenkisten ihmisten jututettavana Harrasteauto parkissa. Sää oli varmaan kesän hienoin ja ihmisiä liikkeellä ihan kiitettävästi
ja kun tapahtuma vetää vanhempia miehiä puoleenas niin juttu luisti kuin kuuma veitti voipaketis.
Tapahtuman vetäjät osasivat asiansa ja tiedotus/kuullutukset toimi hienosti. Juontaja joka kertoili traktoreista ja autoista oli todellinen muistipankki.
Hän tiesi/tunsi autot ja niiden historiaa. Jopa Goliathin perustiedot tuli kuin kaupan hyllyltä!!!!! Ihmisten hymyt Goliathin nähtyäänolivat mahtavaa
katteltavaa. Ei ole ne 1300 tuntia menneet hukkaan. Monilta sain kiitosta auton pelastamisesta liikenteeseen enkä mihinkään varaston kätköön vaan
nähtäväksi ja koettavaksi. Se lasten riemu kun saivat "tyyrätä" ratin takana oli huikeaa. Nyt tuntuu hyvältä kun saa mukavaa palautetta eikä vaan
tiukkapipoista tinttailua ja pilkun Nu#"¤#"TA miten tuhoan auton.
Tämä kesä on ollut mahtava Goliathin kanssa. Matkustusmukavuus ei nyt ehkä ole ihan samaa mihin on tottunut Buikilla mutta vielä jaksetaan pari
viikonloppua kiertää auton kanssa ja sitte Goliath saa lähteä talviunille ja pieneen fiksaukseen.